Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezi kontextem a řemeslem
Kocmanová, Martina ; Velčovský, Maxim (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Hlavním tématem mé práce je řemeslnost v současném umění. Její realizace spočívá v otevření dílny pro studenty FaVU v budově fakulty na Údolní pod názvem DÍLNA MARTINY pro FaVU. Zde organizuji workshopy technik, jež jsem si osvojila v průběhu uplynulého studia na FaVU. Svým spolužákům se tu snažím zprostředkovat zkušenost s medii, která jsem použila k tvorbě vlastních prací. Protože na FaVU není žádná oficiální dílna, je DÍLNA zároveň kritickou reakcí na fungování školy. Všímám si, z jakých ateliérů pocházejí studenti, kteří o DÍLNU mají zájem. Důležitý je proces tvorby, přípravy a průběhu dílny, vzájemná interakce. Celoškolním šířením letáků a aktualizací informací na internetových stránkých ateliéru utvářím povědomí o problému a prostor pro diskusi. Nahlížím na problematiku rukodělné tvorby z druhé strany a to ze strany, umělce, který učí a vytváří podhoubí pro nová díla a nápady namísto tvorby vlastního hmotného díla. Výstupem mé práce celý tento proces – škola ve škole. Procesuální projekt, jehož výsledkem bude autorská dokumentace, instalace.
Online diskuze pod zpravodajskými články z pohledu přispěvatelů a z pohledu redakce
Nováková, Miroslava ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Po přelomu nového tisíciletí došlo k překotně rychlému rozvoji a růstu internetu a k vývoji jeho obsahu. Současný internet a jeho podoba jsou ve velké míře formovány samotnými uživateli, kteří užíváním a následným sdílením obsahu jej pomáhají formovat a stávají se produživateli. Nejznámějším a nejrozšířenějším internetovým prostorem, kde mohou uživatelé vkládat a sdílet svůj vlastní obsah, jsou sociální sítě. Dalším velice rozšířeným příkladem tvorby internetového obsahu uživateli jsou online diskuse. Online diskuse jsou zcela tvořené uživateli a zároveň na ně mají obrovský vliv. Pokud tyto dvě platformy spojíme, získáme prostor, kde se může téměř kdokoliv k čemukoliv vyjadřovat a nepřímo tak ovlivňovat velkou masu lidí, potažmo celé společnosti. Právě z důvodu obrovského dosahu sociálních sítí a diskusí na nich se nabízí otázka, jakým způsobem je kontrolovat či regulovat. Tato práce se zabývá diskusemi pod články zveřejněnými profily zpravodajských webů Novinky.cz a ČT24 na sociální síti Facebook. Na diskuse je v práci nahlíženo ze dvou pohledů, a to z pohledu redakcí a z pohledu přispěvatelů. Na základě výzkumných rozhovorů se správci sociálních sítí zvolených médií diplomová práce popisuje, jaký přístup ke kontrole a regulaci diskusí jednotlivá média zvolila. Z druhé strany jsou zkoumány otázky,...
Stanoviska církví k eutanázii v České republice
Mlýnková, Kristýna ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Veverková, Kamila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Stanoviska církví k eutanázii v České republice" pojednává o problematice eutanázie napříč dokumenty čtyř vybraných církví, působících v České republice. Jedná se o Římskokatolickou církev, Pravoslavnou církev v českých zemích a na Slovensku, Českobratrskou církev evangelickou a Církev československou husitskou, přičemž je přihlédnuto i k dokumentům, které vydala ekumenická grémia, mezi jejichž členy tyto církve patří. Cílem práce je vytvořit souhrnné pojednání o stanoviscích těchto církví. Po uvedení do problematiky eutanázie, vysvětlení základních pojmů a nastínění její historie se práce věnuje analýze dokumentů vybraných církví. Další metodou je komparace jednotlivých dokumentů, která ústí v definování aspektů, ve kterých se dané církve shodují.
Literárně didaktický potenciál Českého nebe
Jiskrová, Zuzana ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Tato práce přímo navazuje na mou bakalářskou práci Čemu a proč se smějeme s Járou Cimrmanem. První, teoretická část, shrnuje poznatky o poetice her Divadla Járy Cimrmana a následně je dokládá na interpretaci poslední hry tandemu Smoljak & Svěrák, Českého nebe. První dvě kapitoly tedy zajišťují teoretickou bázi vědomostí pro odučení čtyřhodinového bloku postaveného právě na Českém nebi. Dotýkají se převážně humoru a našeho národního génia Járy Cimrmana, ale také tématu mystifikace, postav, časoprostoru, tématu češství, kompozice. Druhá, hlavní, část práce pak uvádí teoretické poznatky do praxe. České nebe skýtá učiteli mimořádný didaktický potenciál vhodný k prověření a prohloubení čtenářské gramotnosti. Didaktická část přináší kompletní přípravu na čtyři vyučovací jednotky, ve kterých postihuje krátký úvod k Divadlu Járy Cimrmana, přehled užívané komiky s důrazem na parodii. Hlavně však poskytuje malou sondu do názorů, hodnot a kulturněhistorického povědomí dnešního adolescenta. Studenti měli možnost si v hodině zvolit svou českou nebeskou komisi a také vyjádřit své názory na otázky vlastenectví, češství, národních tradic, budoucnosti českého jazyka. Podstatná část práce reflektuje průběh a výsledek tohoto didaktického experimentu.V samém závěru navrhuje, co by bylo možné příště vylepšit nebo...
Dialog a otázky ve výuce na 2. stupni základní školy
Sumcov, Jan ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Práce vystihuje neodmyslitelnou roli dialogu a kladení otázek ve výuce na 2. stupni základní školy. Cílem teoretické části práce je poukázat na důležitost vedení žáků k dialogu a kladení otázek pro osobní rozvoj jedince a také na hlubší porozumění učivu. Zároveň na základě dostupné literatury a výzkumů shrnuje základní principy a předpoklady dialogické výuky. V praktické části práce se autor formou akčního výzkumu snaží reflektovat poznatky a příklady ze své praxe a navrhuje některé metody a postupy, které lze pro podporu dialogického vyučování použít. Zaměřuje se především na otázky, které žáci kladou, a porovnává své výstupy s teoretickým pozadím, z nějž vychází. Zkoumá kontexty a typy otázek položených žáky v prezenční i distanční výuce a dále navrhuje postupy, jak je k aktivnímu tázání více vybízet. Výsledky ukazují, že žáci jsou schopni ve výuce klást otázky, nicméně v běžných frontálně uspořádaných hodinách se tímto způsobem zpravidla účastní promluv pouze zlomek žáků. V tom případě se jako efektivní způsob zapojení žáků do výuky ukazuje možnost klást otázky písemně nebo žáky k formulaci otázek vybízet v rámci zadání úkolu nebo aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, rozhovor, vyučování, otázky, diskuse, porozumění, výchova
Diskuse k zpravodajským článkům na sociálních sítích
Rozsypalová, Blanka ; Charvát, Jakub (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá diskusemi pod zpravodajskými články, které zpravodajské servery sdílejí na sociální síti Facebook. Cílem práce je shrnout dosavadní znalosti o tématice, proto jsou v práci shrnuté důležité teoretické koncepty, které s tématem souvisí. Diplomová práce se proto kromě komunikace, online komunikace a přítomnosti zpravodajských serverů na sociálních sítích zabývá i tématem anonymity na sociálních sítích a tím, jaký vliv může anonymita mít na podobu diskusí. Kapitola diplomové práce se věnuje i spirále mlčení a její možné přítomnosti v diskusích. Další kapitola je pak věnovaná svobodě slova a novým způsobům boje proti dezinformacím a nenávisti na sociálních sítích. V empirické části se diplomová práce zaměřuje na to, jak samotní uživatelé vnímají zpravodajské servery na sociálních sítích. Další část práce se věnuje dobrovolnické skupině #jsmetu. Ta se snaží do diskusí vnést věcnost a slušnost. Práce analyzuje tři diskuse, do kterých #jsmetu vstoupilo a odhaluje, jakou má jejich přítomnost vliv na diskusi. Vzhledem k tomu, že se jedná o aktuální téma, práce poukazuje i na otázky pro další bádání.
Rámcování autismu ve vybraných českých médiích a souvisejících diskusích
Zoubková, Alice ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na to, jak je téma autismu rámcováno ve článcích publikovaných na dvou českých internetových serverech - iDnes.cz a Blesk.cz. Věnuje se ovšem i diskusím pod jednotlivými texty, a to s cílem zjistit, jaké rámce se vyskytují v příspěvcích čtenářů a zda se v nich objevují témata, která rozšiřují diskurz, jímž se o autismu hovoří. V teoretické části práce je podrobněji představena nejen diagnóza poruch autistického spektra, ale také problematika mediální reprezentace jinakosti či reprezentace autismu v médiích. Součástí je rovněž bližší popis dvou použitých výzkumných metod, a to analýzy diskurzu a metody rámcování. Výzkumná část nejprve prezentuje jedenáct konkrétních rámců, jež byly ve článcích definovány, věnuje se jejich kvalitativnímu zhodnocení a také kvantitativnímu zastoupení na jednotlivých serverech v letech 2016 a 2017. Druhá polovina empirické části je věnována analyzovaným diskusním příspěvkům. V daném případě je podrobněji přestaveno deset hlavních rámců a rovněž i jejich zastoupení na zmiňovaných serverech. V diskusi a závěrečné části práce jsou výsledky porovnány se zahraničními výzkumy, podrobněji okomentovány a nastíněny možnosti dalšího výzkumného bádání v daném tématu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.